آدینه، 04 اسفند 96 ساعت 07:54 ب.ظ / Fri, 2018 February 23
به افق ساری
اذان صبح: 05:12
طلوع خورشید: 06:37
اذان ظهر: 12:11
غروب خورشید: 17:46
اذان مغرب: 18:05

- دانشگاه - امید افزایی، ترویج گفتمان کارآفرینی، تقویت حوزه های میان رشته ای و ارتباط ساختاریافته با صنایع؛ لازمه های دستیابی به دانشگاه ارزش آفرین

تبلیغات
دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

امید افزایی، ترویج گفتمان کارآفرینی، تقویت حوزه های میان رشته ای و ارتباط ساختاریافته با صنایع؛ لازمه های دستیابی به دانشگاه ارزش آفرین

تاریخ 23 بهمن 1396 ساعت 08:39:52
منبع: روابط عمومی
کد خبر: 033034
امید افزایی، ترویج گفتمان کارآفرینی، تقویت حوزه های میان رشته ای و ارتباط ساختاریافته با صنایع؛ لازمه های دستیابی به دانشگاه ارزش آفرین تراز انقلاب اسلامی
امید افزایی، ترویج گفتمان کارآفرینی، تقویت حوزه های میان رشته ای و ارتباط ساختاریافته با صنایع؛ لازمه های دستیابی به دانشگاه ارزش آفرین

به گزارش روابط عمومی، دکتر کامیار نیکزادفر عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، بین الصلاتین ظهر و عصر در مسجدالرسول (ص) با تبریک ایام ا... دهه فجر و تسلیت دهه اول فاطمیه، ضمن اشاره به ورود به پنجمین دهه از عمر پر برکت انقلاب اسلامی به تبیین موقعیت راهبری انقلاب اسلامی پرداخت.

وی با اشاره به سرمایه های انسانی جوان و نخبه، بعنوان مهمترین دارایی و ارزشمندترین نقطه قوت راهبردی کشور، گفت: امروز مردم ایران دل در گرو اقدامات سازنده این قشر نخبه بسته اند و دانشگاه ها به عنوان محمل توانمندسازی این بخش از جامعه، می توانند نقش بی بدیلی در تحقق این امر ایفا نمایند.

دکتر نیکزادفر با اشاره به معظل بیکاری جوانان، اظهار داشت: متاسفانه علیرغم این نقطه قوت، بر اساس آمارهای رسمی، شاهد پدیده بیکاری در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی می باشیم، به نحوی که حدود ۴۰% از جمعیت بیکار کشور را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل داده اند.

این عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک، با اشاره به وظیفه دانشگاه های تراز انقلاب اسلامی در چاره جویی برای بحران مزبور، افزود: بحران بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در سایر کشورهای در حال توسعه نیز تجربه شده است و راهکارهایی برای حل این بحران ارائه شده است. او همچنین از تغییر تدریجی ماموریت دانشگاه ها بعنوان مهمترین راه حل برای حل معظل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت.

 وی در ادامه با اشاره به نسل بندی دانشگاه ها، به تبیین مفهوم دانشگاه نسل اول بعنوان دانشگاه آموزش محور، دانشگاه نسل دوم بعنوان دانشگاه پژوهش محور و دانشگاه نسل سوم بعنوان دانشگاه ارزش آفرین و کارآفرین پرداخت و افزود: امروز ساختار دانشگاه های کارآفرین بر مبنای تقویت جایگاه موسسات داخلی بجای دانشکده ها شکل گرفته است و تکیه این دانشگاه ها بر توسعه حوزه های میان رشته ای است.

دکتر نیکزادفر خاطرنشان گفت: تغییر ماهیت دانشگاه ها به مفهوم حذف ماموریت قبلی نیست و باید ضمن حفظ جایگاه آموزش و پژوهش، کارآفرینی بعنوان معلول این دو امر مورد توجه قرار گیرد.

وی دلیل تغییر نسل دانشگاه ها را تطبیق با نیاز جامعه و حفظ تاثیرگذاری دانشگاه بر جوامع عنوان نمود و بر ضرورت حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین برای کاهش معظل بیکاری در کشور تاکید کرد.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک در ادامه به مشخصات کارآفرین بعنوان فرد متعهد به مخاطرات و ریسک های ناشی از ایجاد اشتغال پرداخت و تجهیز به دانش روز، فناور بودن، نوآور بودن و جسارت عاقلانه را صفات لازم برای کارآفرین دانست و تاکید کرد: جوان مومن ایرانی، همواره جسارت و شجاعت خود را در میدان عمل اثبات نموده است و در صورت مدیریت صحیح، در این امر نیز یقیناً موفق خواهد شد.

وی همچنین به مشخصات و الزامات محیط های دانشگاهی کارآفرین اشاره نمود و افزود: آموزش اصول کارآفرینی در قالب دروس مرتبط، یادگیری عملیاتی و پروژه ای مفاهیم تخصصی و حاکم شدن ادبیات کارآفرینی در فضای دانشگاه از الزامات دانشگاه کارآفرین است.

دکتر نیکزاد فر گفت: تغییر هدفمند در برنامه های درسی، ایجاد دوره های میان رشته ای، افزایش آگاهی دانشجویان نسبت به کارآفرین در قالب برگزاری جلسات مرتبط و ارتباط ساختاریافته با صنایع را از راهکارهای حرکت به سوی دانشگاه نسل سوم برشمرد.

 این عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ضرورت تقویت امید در نسل دانشجو، ایجاد امیدواری واقع گرایانه و پرهیز از سیاه نمایی را از مهمترین الزامات دستیابی به محیط دانشگاهی پویا و کارآفرین عنوان کرد.

وی در ادامه به فعالیت های گروه طراحی کاربردی دانشکده مهندسی مکانیک در تحقق دانشگاه نسل سوم پرداخت و طرح برخی تغییرات در برنامه های درسی به منظور کاربردی تر نمودن دوره کارشناسی مهندسی مکانیک، اختصاص گرنت پژوهشی اساتید این گروه به منظور حمایت از انجام پروژه های عملی توسط دانشجویان دوره کارشناسی، شناسایی و ایجاد حوزه های میان رشته ای با قابلیت کارآفرینی شامل ترموترونیک با هدف کنترل سیستم تولید توان مکانیکی مبتنی بر انرژی حرارتی و نیز مکاترونیک خودرو بعنوان سیستم های کنترل دینامیک و زنجیره توان خودرو و همچنین شناسایی و ارتباط هدفمند با صنایع را از جمله مهمترین اقدامات این گروه آموزشی در حرکت به سوی دانشگاه نسل سوم برشمرد.

دکتر نیکزاد فر در نهایت ابراز امیدواری کرد با تداوم فضای سازنده حاکم بر دانشگاه و در سایه همکاری صمیمانه اعضای محترم هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان، دانشگاه صنعتی نوشیروانی به عنوان یک دانشگاه تراز انقلاب اسلامی بتواند نقش خود را در خدمت به انقلاب اسلامی و اعتلای جامعه، بیش از پیش ایفا نماید.

Bookmark and Share
نظر شما
پاسخ به:

Your Name Description

Your Email Description

Your Website Description

Your Comment Description

 

Parent Comment Description

وارد نمودن نام و نام خانوادگی، ایمیل و وب‌سایت اختیاری می‌باشد.