آخرین اخبار :
کد خبر : 1021 سه شنبه 1 خرداد 1397 فرهنگ
روابط عمومی فرمانداری شهرستان نکا

بزرگداشت «سوم خرداد»در یادمان شهدای گمنام نکابرگزارمی شود

تولیت شهدای گمنام نکا از برگزاری ویژه برنامه بزرگداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر همزمان با سوم خرداد خبر داد.

سرهنگ احمد ذلیکانی امروز درحاشیه آماده سازی محوطه یادمان شهدای گمنام نکا به تشریح ویژه برنامه های بزرگداشت سوم خرداد پرداخت و گفت : ویژه برنامه گرامیداشت عملیات بیت المقدس همزمان با سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در یادمان شهدای گمنام نکا برگزار می شود.
وی افزود: مراسم تجلیل شهدای عملیات بیت المقدس در این مکان برگزار می شود.
این یادگار دوران دفاع مقدس با بیان اینکه در طول تاریخ چهار بار به خرمشهر تجاوز شده است، گفت: خرمشهر دوبار در زمان قاجار و یک بار در زمان پهلوی مورد تجاوز دشمن قرار گرفت که هربار برای آزادسازی آن،مجبور به دادن امتیازات زیادی شده ایم.

ذلیکانی ادامه داد: تنها باری که خرمشهر بدون اعطای کوچکترین امتیازی به دشمن و بدون اینکه حتی وجبی از خاک آن داده شود آزاد شد، در خرداد ماه سال ۶۱ و به همت جوانانی بود که تحت امر بنیانگذار انقلاب اسلامی جانفشانی کردند.

تولیت شهدای گمنام نکا یاد آور شد: در عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، بیش از شش هزار شهید دادیم

وی تصریح کرد:فتح خرمشهر در حالی بود که کارشناسان خارجی و طراحان جنگی فتح آن را غیر ممکن می دانستند ولی این فتح الفتوح برای ایران حماسه ای جاویدان شد.
ذلیکانی به فرموده امام خمینی (ره) که فرمودند «فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزش ها است» اشاره و تأکید کرد: باید از فرصت این روزها برای تبیین هرچه بیشتر و بهتر آرمان های شهدا و رشادت های آنها در صحنه های مختلف جنگ به ویژه در عملیات بیت المقدس برای نسل جوان، بهره کافی را برد.
شایان ذکراست :مراسم گرامیداشت حماسه آزاد سازی خرمشهر درشب پنج شنبه سوم خرداد بعد از فریضه مغرب و عشا با سخنرانی ابوالشهید حجت الاسلام جمشیدی آزاده دلاور ؛ نام آور این خطه که خود درهمان دوران به اسارت مزدوران بعثی در آمده بود بود برگزار خواهد شد

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها