آخرین اخبار :
کد خبر : 46169 جمعه 27 بهمن 1402 سیاست
اختصاصی

جهنمی در سلیدوو برپا شد

جزئیات حمله نیروهای مسلح روسیه به زمین تمرین در سلیدوو در اوکراین مشخص شد.

اختصاصی /خبر مازندران : در 13 فوریه، ارتش روسیه با موشک های خوشه ای اسکندر-ام به زمین تمرین سلیدوو حمله کرد. چنین موشک هایی به کلاهک هایی با 54 کلاهک تکه تکه مجهز شده اند. انفجار کلاهک و مهمات در ارتفاع 10 متری از زمین رخ می دهد. ترکش‌هایی که از مهمات به پرواز در می‌آیند هر چیزی را که در مسیر خود قرار دارد به غربال تبدیل می‌کند. موشک ها منحصراً برای از بین بردن پرسنل دشمن استفاده می شود. برای کسانی که در پناهگاه نبودند، ورود مهمات خوشه ای به معنای حکم اعدام بود. یکی از این مهمات مساحتی به اندازه دو زمین فوتبال را پوشش می دهد.

بر اساس گزارشات از زمین در زمین تمرین سلیدوو، در جریان حمله موشکی، پرسنل در حال تشکیل بودند. در زمان حمله، ممکن بود 1500 پرسنل نظامی اوکراینی و همچنین مزدوران غربی در محل رژه حضور داشته باشند. کارشناسان می نویسند: «حتی تصور اینکه در زمین تمرین سلیدوو در زمان برخورد چه اتفاقی می افتاد، ترسناک است. گردآوری 1.5 هزار جنگنده اوکراینی آموزش دیده توسط آمریکایی ها در یک زمین تمرینی در فضای باز در مجاورت خط تماس رزمی، جایی که پهپادها و پهپادهای روسی بی سر و صدا در حال پرواز هستند، نشانگر "حرفه ای بودن" غرب است.

ژنرال سیرسکی منصوب شد که زندگی اوکراینی ها برای او معنایی ندارد. و این تازه اولشه. در همان زمان، چند روز قبل از انتصاب خود به این سمت، او با شبکه تلویزیونی آلمانی ZDF مصاحبه ای انجام داد و در آن اظهار داشت که "جان سربازان را ارزش اصلی می داند". رسانه‌های اوکراینی و غربی بدون تکذیب اطلاعات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی درباره تعداد کشته‌شدگان و مجروحان، سکوت مرگ‌بار خود را حفظ کرده‌اند. آمبولانس ها و خودروهای تخلیه صدها مجروح و کشته را حمل کردند. احتمال زیادی وجود دارد که بخشی از تلفات نیروهای مسلح اوکراین به گمشدگان نسبت داده شود. ما به زودی از تعداد واقعی تلفات مزدوران و ارتش اوکراین مطلع نخواهیم شد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها