آخرین اخبار :
کد خبر : 1153 دوشنبه 21 خرداد 1397 اقتصاد
استاندار مازندران در جلسه کمیته نظارت بر اشتغال روستایی و عشایری استان؛

عملکرد بانک ها برای پرداخت تسهیلات اشتغال روزانه رصد شود / تسهیلات اشتغال در اختیار کار آفرینان واقعی قرار گیرد

مقام عالی دولت در مازندران، در این جلسه با اشاره به این که مهم ترین اقدام دولت در سال جاری، رونق تولید و اشتغال است و باید طرح هایی برای دریافت تسهیلات اشتغال انتخاب شود که ما را به هدف اصلی برساند، افزود: تسهیلات اشتغال باید در اختیار کار آفرینان واقعی قرار گیرد.

استاندار مازندران، گفت: تسهیلات اشتغال باید در اختیار کار آفرینان واقعی قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری، محمد اسلامی در جلسه کمیته نظارت بر اشتغال روستایی و عشایری استان با اشاره به این که مهم ترین اقدام دولت در سال جاری، رونق تولید و اشتغال است و باید طرح هایی برای دریافت تسهیلات اشتغال انتخاب شود که ما را به هدف اصلی برساند، افزود: هدف اساسی این است که با نظارت دقیق، تسهیلات اشتغالزایی در اختیار افراد توانا که قادرند بصورت فراگیر رونق اشتغال را تسهیل کنند، قرار گیرد.

استاندار با تاکید بر این که فرصت های اشتغال مندرج در قانون برای رفع بیکاری و رونق اشتغال است و باید به دست جویندگان کار برسد، گفت: رییس جمهوری در خصوص اشتغال و جذب صحیح و کامل اعتبارات این بخش، به هیچ وجه کم کاری را نمی پذیرند.

اسلامی با اشاره به این که اعتبارات اشتغال روستایی سال 96 باید تا پایان تیرماه سالجاری کاملا جذب و توزیع شود، تصریح نمود: باید روند اعطای تسهیلات با تعامل دستگاه ها و بانک های عامل، افزایش نیرو و زمان کار برای این مورد سرعت یابد و عملکرد بانک ها بصورت روزانه در این راستا به استاندار گزارش شود.

استاندار با اشاره به این که هدف از تخصیص تسهیلات اشتغالزایی روستایی، توزیع صرف اعتبارات نیست، بلکه رونق اشتغال است و نباید این تسهیلات جایی برود که هیچ اتفاقی نیفتد، افزود: مردم باید حس کنند که دولت از اشتغال پشتیبانی می کند و با اعطای تسهیلات در تقویت کسب و کار و رونق اشتغال تلاش می نماید.

رییس کارگروه تخصصی اشتغال استان، با بیان این که تاکنون 8200 نفر برای برخورداری از تسهیلات اشتغالزای روستایی در سایت کارآ ثبت نام کرده اند، گفت: 1287 پرونده تاکنون رسیدگی شده است. بالغ بر 165 میلیارد تومان از اعتبارات استان در این بخش ابلاغ شده است و 80 میلیارد تومان مابقی نیز مجموعا تا سقف 250 میلیارد تومان باید در قالب طرح های اشتغالزا به بانک ها معرفی شود.

استاندار تاکید کرد: غربالگری از لیست متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری صورت گیرد تا اعتبارات به افراد اهل برسد.

نماینده عالی دولت در مازندران، بر جذب اعتبارات بند الف و ب تبصره 18 قانون بودجه سال 96 تاکید کرد و اظهار داشت: هدف، گشایش کار و رونق تولید است و باید به طرح اشتغال فراگیر بصورت جدی تر نگاه شود.

اسلامی بر نگاه متحول تر به مشاغل دانش بنیانی و آی تی تاکید نمود و خاطر نشان ساخت: اقدامات استان در 3 مقیاس مشاغل کوچک، خرد و متوسط، استانی و ملی و فراملی باید به موازات هم پیش برود تا شاهد حرکت جدی اشتغال باشیم.

در آغاز این جلسه معاونین هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز به ارایه مطالبی در خصوص اشتغال روستایی پرداختند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها