آخرین اخبار :
کد خبر : 18648 سه شنبه 9 مهر 1398 صنعت
نيروگاه شهيد سليمي نكا

يادواره 33 شهيد سرافراز نيروگاه شهيدسليمي نكا برگزار شد.

سي و دومين يادواره 33 شهيد سرافراز نيروگاه شهيدسليمي نكا و گراميداشت شهداي مدافع حرم استان مازندران، با شكوه خاصي در نيروگاه برگزار شد.

يادواره 33 شهيد سرافراز نيروگاه شهيدسليمي نكا برگزار شد.

      سي ­و دومين يادواره 33 شهيد سرافراز نيروگاه شهيدسليمي نكا و گراميداشت شهداي مدافع حرم استان مازندران، با شكوه خاصي در نيروگاه برگزار شد.

      در اين مراسم كه جمع كثيري از پيشكسوتان عرصه جهاد و شهادت، خانواده ­هاي معظم شهدا، ايثارگران، مسئولين استاني و شهرستاني و نيز نمايندگاني از صنعت آب و برق كشور حضور داشتند، مشاور ويژه فرماندهي كل سپاه در دوران دفاع مقدس طي سخناني به تجليل از رفعت مقام شهدا، تبيين دستاوردهاي خون پاك شهيدان و جايگاه جمهوري اسلامي ايران در معادلات سياسي و منظومه قدرت جهاني پرداخت.

      سردار احمد كريم­پور در مقدمه سخنانش از نيروگاه نكا به عنوان يكي از نگين­هاي پر افتخار انقلاب اسلامي ياد كرد و اظهار داشت: يكي از اماكن مهم صنعتي كشور كه در دوران دفاع مقدس تمامي دولت­هاي استكباري براي انهدام كامل آن متفق شدند و بستر لازم را براي تهاجم دشمن بعثي مهيا كرده بودند، نيروگاه نكا بود كه پس از آن حملات گسترده و تخريب­هاي ايجاد شده فكرش را هم نمي­كردند كه دوباره احياء شود ولي اين نيروگاه با همت بلند كاركنانش بازسازي شد و همچنان بالنده و استوار در عرصه توليد برق حضور دارد.

      وي در ادامه با استشهاد به ديدگاه مقام معظم رهبري در بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي، گفت: ايشان  انقلاب را يك پديده مي­دانند، يعني اينكه ملت متدين و آزاد انديش ايران براي احياء ارزش­هاي ديني و دفع ظلم و ستم در برابر استكبار و ابرقدرت­هاي جهاني ايستادند و يك نهضت ديني منطبق با روح و فطرت پاك انسان را بوجود آوردند و خداوند هم به مدد اين ملت آمد و عليرغم همه توطئه­ ها و فشارهاي دشمنان، انقلاب اسلامي ماندگار شد و در حالي كه ابر قدرت شرق نابود شد و قدرت آمريكا رو به افول است، هر روز به اقتدار نظام ما افزوده مي­شود.

      اين استاد دانشگاه ترس دشمنان از امدادهاي غيبي و تجربه جنگ 8 ساله را از عوامل بازدارندگي و پشتوانه اقتدار جمهوري اسلامي ايران دانست و افزود: در جنگ تحميلي 185 كشور دنيا به كمك صدام آمده­

بودند ولي جوانان مؤمن و برومند اين سرزمين مرعوب قدرت پوشالي دشمنان نشدند و در شرايطي نابرابر در مقابل آنان ايستادند و با نصرت خداوند نگذاشتند دشمنان به اهداف شوم خود برسند و لذا آمريكايي­ ها عليرغم كوبيدن بر طبل جنگ، بلوف استفاده از گزينه نظامي و ادعاي برتري در قدرت تسليحاتي، بدليل آگاهي از قدرت تدافعي ايران جرأت تعدي به كشور ما را ندارند، چون معتقدند كه ايراني­ها تنها ملتي در دنيا هستند كه بر طبيعت تسلط دارند و لذا از ايران وحشت دارند.

      مشاور فرمانده نيروي قدس سپاه، شكسته­شدن ابهت آمريكا و خفت استكبار را از بركات خون شهدا دانست و با تأكيد بر لزوم تكريم از ايثارگران و گراميداشت ياد شهدا خاطرنشان ساخت: رشادت شهدا و ايثارگران كشور ما را در برابر تهديدها بيمه كرده و دشمن جرأت خيال كج به كشور ما را ندارد، به همين دليل امروز قدرشناسي از رزمندگان و تجليل و گراميداشت ياد شهدا يك فريضه شرعي است چون شهدا موجب فخر ملت هستند و ما براين باوريم كه عزت و آبروي امروز ايران و همه پيشرفت­هاي كشور هديه گران­بهاي شهدا و خانواده­ هاي آنان است و براستي كه ما هرچه داريم از بركت خون پاك شهداست. علاوه بر اين طبق آموزه­ هاي قرآن ما شهدا را زنده و جاويد و ناظر بر اعمال خود مي­دانيم.

      در ابتداي اين مراسم مديرعامل نيروگاه شهيدسليمي نكا، ضمن خير مقدم­گويي به مهمانان ضيافت شهدا و گراميداشت ياد و خاطره ماندگار امام راحل­(ره) و شهداي عزيز، بويژه 33 شهيـد نيروگاه و شهداي مدافع حرم، به تبيين نقش شهدا در تحكيم اقتدار انقلاب اسلامي و ضرورت پاسداشت ياد شهدا پرداخت.

      مهندس محسن نعمتي رشادت و استقامت شهدا و ايثارگران را مايه عزت، آبرو، ماندگاري و اقتدار كشور دانست و اظهار داشت: مملكت ما با رشادت شهدا و حماسه آفريني ايثارگران از خطر حتمي نجات يافت و امروز در جهان به عنوان نماد آزادگي و مقاومت در برابر زياده خواهي استكبار مطرح است، لذا ما مديون شهدا و صبر و بردباري خانواده ­هاي معظم آنان هستيم و وظيفه داريم كه ياد و نام اين عزيزان را همواره زنده­ نگه داريم و از خطر فراموشي حفظ كنيم و اين يادواره­ ها در راستاي گراميداشت ياد و نام شهدا، ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و انتقال فرهنگ شهدا به نسل­هاي امروز و آينده برگزار مي­شود.

      وي با تأكيد بر الگوپذيري از فرهنگ غني شهدا و بازگشت به فرهنگ دوران دفاع مقدس ادامه داد:  ايران مقتدر دستاورد خون شهدا و از خودگذشتگي جوانان ما در دوران دفاع مقدس است كه براي اعتلاي كشور از هيچ تلاشي فروگذار نكردند تا اينكه امروز ايران اسلامي به عنوان يكي از قطب­هاي قدرت در معادلات سياسي دنيا حضور دارد.

      نعمتي همچنين بر ولايت­ پذيري، انسجام داخلي، حفظ روحيه انقلابي، كار جهادي، تلاش براي تحقق اقتصاد مقاومتي به عنوان ضرورت­هاي امروز كشور تأكيد كرد و افزود: همه دلسوزان نظام و بالاخص ما در سنگر توليد برق وظيفه داريم كه براي اميدآفريني و افزايش رضايت­مندي در بين آحاد جامعه تلاش كنيم تا توطئه شوم دشمنان براي ايجاد نارضايتي در مردم و فاصله انداختن بين آنها و نظام را خنثي نماييم و ما نه در شعار بلكه در عمل ثابت كرديم كه تحريم دشمنان نه تنها نتوانسته خللي در توليد برق اين نيروگاه بوجود بياورد بلكه در تابستان امسال و در چهل سالگي نيروگاه با اجراي پروژه ­هاي بهينه­ سازي و رفع موانع توليد با هزينه ­اي بسيار ناچيز و در زمان بسيار كوتاه، ركورد توليد 440 مگاوات در واحد يك بخاري به ثبت رسيد و توان توليد واحدهاي بخاري در مقايسه با مدت مشابه سال قبل42 مگاوات افزايش يافت و  برگ زرين ديگري به افتخارات اين نيروگاه افزوده شد.

      وي از ساخت 27 هزار قطعه نيروگاهي طي سه سال گذشته به عنوان دستاورد بزرگ نيروگاه نكا ياد كرد و افزود: در شرايط تحريمي تلاش­هاي وسيعي براي بومي­سازي قطعات انجام شد و قطعات بسيار حساسي بدست توانمند صنعت­گران و توليدكنندگان داخلي ساخته شد.

      مديرعامل شركت مديريت توليدبرق نكا از تداوم اجراي پروژه­ هاي رفع محدوديت توليد در ساير واحدهاي بخاري خبر داد و گفت: با همت و اراده­اي كه در همكاران جوان خود سراغ داريم دستيابي به ­اين اهداف دور از دسترس نيست.

      در ابتداي این مراسم نماهنگي از شهداي مدافع حرم به نمايش گذاشته شد و سيدمجتبي حبيبي يكي از ذاكران اهلبيت عصمت و طهارت(ع)، در مصائب سالار شهيدان و شهداي جاودان نهضت خونين عاشورا به روضه­ خواني و نوحه­سرايي پرداخت.

       همچنين در حاشيه اين مراسم نمایشگاه­هاي­ تصاوير شهداي نيروگاه، شهداي مدافع حرم، تصاوير كاركنان در راهپيمايي اربعين، ماكت و تصاوير بمباران­هاي نيروگاه، عفاف و حجاب، بازسازي و ساخت داخل قطعات نيروگاهي، ادوات جنگي و تجهيزات ايمني وآتش نشاني، نيروگاه برپا شد.

     خاطر نشان مي­شود كه نيروگاه شهيدسليمي طي سه مرحله در تاريخ­هاي 15 آذر سال 65 ، هفتم مهر 66 و چهارم خرداد 67 آماج شديدترين حملات دشمن بعثي قرار گرفت و در اين بمباران­ها 25 نفر از كاركنان به فوز عظيم  شهادت نائل آمدند.

      اين نيروگاه 33 شهيد و بيش از 150 جانباز تقديم آرمانهاي مقدس انقلاب اسلامي نموده است.

      در پايان اين مراسم با­شكوه اولين گروه از خادمان موكب انصارالحسين شهرستان نكا در ميان شور و اشتياق زائدالوصف عاشقان زيارت حضرت سيدالشهدا(ع) بسوي كربلاي معلي بدرقه شدند. گفتني است موكب مذكور همانند سال گذشته با ظرفيت پذيرايي از 2500 زائر در هر شبانه روز، در تل زينبيه داير و از 12 تا پايان ماه صفر در خدمت زائران اربعين خواهد بود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها