آخرین اخبار :
کد خبر : 22864 سه شنبه 29 بهمن 1398 اجتماعی

مشکلات روستای یکه توت بهشهر

این چند سطر داستان زندگی مردمی زجردیده اما صبور ساکن روستای یکه توت است؛ که امید میرود با بذل عنایات و نظر مساعد همه مسئولین استانی و شهرستانی از این شرایط رهایی یابند

بسمه تعالی

مسئولین محترم شهرستان بهشهر

باسلام و احترام و آرزوی توفیق الهی برای همه شما در دستگاه های اجرایی. احتراما به استحضار میرساند؛ این چند سطر مرقومه؛ داستان زندگی مردمی زجردیده اما صبور ساکن روستای یکه توت است؛ که امید میرود با بذل عنایات و نظر مساعد همه مسئولین استانی و شهرستانی از این شرایط رهایی یابند و توجهات همه شما به این سکنه؛ زمینه باقیات صالحاتی برای شما باشد. لذا شرح مختصری از مشکلات این دیار را محضر گرامی شما معروض می داریم:
-  روستای یکه توت به رغم برخورداری از منابع طبیعی ۲۰ هکتاری و ۸ هکتاری، از مشکلات و تنگناهایی رنج می برد که ضرورت دارد با سیاست گذاری، برنامه ریزی بهنگام و تخصیص منابع مالی، به سمت آبادانی رهنمون شود. 
2- هم اکنون مشکلات متعددی از قبیل؛ بیکاری جوانان به خصوص اغلب تحصیلکردگان؛ نبود اماکن و تجهیزات فرهنگی، کتابخانه، ورزشی و تفریحی و زمین ورزشی مناسب، فقدان طرح هادی روستایی که حدود 20 سال است هنوز تمام نشده؛ نداشتن دفتر شورا ودهیاری و ده ها مشکل ریز و درشت دیگرِ زیرساختی و زیربنایی، مردم شریف این خطه را با نگرانی مواجه ساخته است. 

3- تکمیل نیوجرسی جاده اصلی به بندر سالهاست رها شده و علیرغم دوندگی های شورا و دهیاری و اهالی به ادارات شهرستان، تاکنون هیچ نتیجه ای نداشته است. مرگ زنان و فرزندان ما مقابل چشمانمان رقم می خورد زیرا جاده جولانگاه ماشین های غول پیکر (کامیونها) است و در طول روز دستان مادران و پدرانِ چشم نگران؛ رو به سوی آسمان بلند است که در این مدت اتفاقی برای اعضای خانواده آنها نیفتد. 
4- در روستای یکه توت، مدرسه راهنمایی پسرانه نداریم و دانش آموزان یا از کلاش ششم ترک تحصیل کرده اند و یا خانواده ها باید هزینه های سنگینی را برای رفت و آمد فرزندانشان متحمل شوند و از طرفی خطراتی که در جاده های پرترافیک و ناایمن است را به جان بخرند و جگرگوشه های خود را راهی مدرسه کنند.
5- سالهاست که مردم ما خواستار یک مرکز درمانی حتی به صورت سرپایی هستند اما خبری نیست و چه بسیار افرادی که در همین مسیرهای خطرناک برای رفتن به یک مرکز درمانی جان خود را از دست دادند یا مصدوم شدند.
6- محصولات باغی و دامی این منطقه به خوبی تامین کننده بخشی از نیازهای استان است؛ اما نبود جاده مناسب کشاورزی جهت انتقال محصولات به بازار سبب شده که به عنوان نمونه در بخش باغی بهترین و باکیفیت ترین محصولات کشاورزی یا به رقم بسیار نازل در سر باغ به فروش برسد یا آنقدر روی شاخه ها بماند که از بین برود، و در این بین، کشاورزان متضرر شوند. 
7- وضعیت باربری های منطقه تعیین تکلیف شود. زیرا سالهاست مردم روستا به دلایل نامعلومی اسیر نامهربانی مسؤلین بومی و غیر بومی در این زمینه شده اند. این باربری ها از یک طرف عدالت در تقسیم کار ندارند و از سوی دیگر روستا را با توقف های چندین ساعته و بعضاً چندروزه محاصره کرده اند.
8- زمینه اعزام کارشناسان جهت بررسی و بازدید میدانی وضعیت فرهنگی، اجتماعی، درمانی و ورزشی روستای یکه توت فراهم شود و یا به اتفاق اعضای شورای اداری، یک روز را به مردم این روستا اختصاص دهید و پای درد دلهای آنها بنشینید. 
پیشاپیش از توجه و عنایت همه شماها سپاسگزاری میشود و توفیق روزافزون شما را از خداوند متعال مسألت می نماییم.

احمد چهاردهی عضو کوچکی از روستای یکه توت

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها