آخرین اخبار :
کد خبر : 25226 سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 فرهنگ

مازندران رتبه نخست جشنواره رویش دانشگاه های فنی و حرفه ای را کسب کرد/ آموزش در دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران با پیوست فرهنگی همراه است

مازندران مقام نخست سومین جشنواره رویش دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای کشور را کسب کرد و جایگاه دوم و سوم این جشنواره هم به ترتیب به استان‌های البرز و تهران رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران، آیین اختتامیه سومین دوره جشنواره ملی رویش دانشگاه های فنی و حرفه‌ای به صورت ویدیوکنفرانسی در دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری برگزار شد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران با تأکید بر بحث درونی شدن ارزش های اخلاقی و فرهنگی در جوانان بیان داشت: آموزش در دانشگاه فنی و حرفه ای با پیوست فرهنگی همراه است. در دانشگاه فنی و حرفه ای بواسطه مأموریت تربیت نیروی متخصص آچار به دست، آموزش و ترویج موضوعات فرهنگی همیشه از اولویت های مسئولین بوده است.

دکتر امیر حیاتی گفت: خانواده بزرگ دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در راستای فعالیت‌های یکپارچه و همه‌جانبه دانشگاه که در حوزه های گوناگون از جمله آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دارد، فعالیت‌های فرهنگی مؤثری مانند جشنواره رویش، جشنواره ملی ذوالفقار و جهاد سپید را برنامه ریزی نموده است تا به عنوان کمک کار به افزایش کیفیت مباحث آموزشی در این دانشگاه کمک نماید.

 وی عنوان نمود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران مدیریت فرهنگی را اولویت کاری خود قرار داده، افتخار ما این است که در جشنواره ملی ذوالفقار که در کرمان برگزار شد حضور حداکثری داشتیم، در جشنواره رویش سال گذشته مقام اول را کسب کردیم و در جشنواره‌های هنری و قرآن و عترت همیشه جزو دانشگاه‌های برتر بودیم.

حیاتی  با تاکید بر بحث درونی شدن ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی در جوانان، تصریح کرد: تلاشمان این است که دانشگاه ما علاوه بر آموزش موضوعات تخصصی به فعالیت‌های فرهنگی نیز بپردازد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران در این آیین گفت: یکهــزار و ۷۱۰ اثر از اعضــای کانــون‌های دانشــکده‌ها و آموزشــکده‌های فنــی و حرفــه‌ای سراســر کشـور در سـومین جشـنواره رویـش شـرکت کـردند.

 امیر حیاتی با اعلام این که برای بررسی آثار ارسالی از ۲۸ داور برجسته استفاده شد و در هر بخش تخصصی سه داور با تجربه حضور داشتند، افزود: هیات داوران پس از بررسی آثار شرکت کنندگان، در مجموع در حدود 100 اثر از دانشجویان و اعضای کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی را به عنوان نفرات اول تا سوم هر بخش معرفی کردند.
وی گفت که هیأت داوران همچنین آموزشکده ثامن الحجج مشهد، آموزشکده پسران ایلام، آموزشکده دختران مراغه و آموزشکده دختران قم را به عنوان کانون های برتر انتخاب نمودند. در بخش کارشناسان برتر آموزشکده پسران خرم آباد، آموزشکده دختران نیریز، آموزشکده ملاصدرای رامسر، آموزشکده دختران قدسیه ساری و آموزشکده دختران خرم آباد رتبه های برتر را به خود اختصاص دادند. در بخش آموزشکده برتر نیز آموزشکده پسران خرم آباد، آموزشکده دختران قدسیه ساری، آموزشکده دختران خرم آباد و آموزشکده دختران بابل با شایستگی مقام های برتر را کسب نمودند.

جشـنواره رویــش بــه صــورت ســالانه برای بروز توانمنــدی‌ها و اقدامــات کانــون‌های فرهنگــی، هنــری، دینــی و اجتماعــی در دانشــگاه‌های سراســر کشــور برگــزار مــی‌شود.

ابوالفضل جهانی بهنمیری رتبه دوم رشته عکاسی از ساری، امیرمحمد خطیبی رتبه نخست در بخش موسیقی نواحی از ساری، علی صادقی رتبه نخست در بخش پوستر از ساری، امیرحسین فضلی راد رتبه سوم در رشته سازهای جهانی از آمل، سیده فاطمه اشرفی رتبه نخست در بخش مصنوعات پارچه‌ای از ساری، فاطمه فاضلی رتبه دوم در رشته خوشنویسی از بابل و یگانه باوند وندچالی رتبه سوم در رشته سفال از بابل در رشته‌های مختلف به نمایندگی از سایر برگزیدگان جوایز خود را از مسئولین دانشگاه دریافت نمودند.

سومین جشنواره رویش دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور در رشته‌های مختلف از جمله پوستر، خوشنویسی، نگارگری و تذهیب، فرش و گلیم، مصنوعات چوبی، سفالی، پارچه ای، شعر، داستان کوتاه، فیلم و عکس، نمایشنامه و فیلمنامه نویسی، تکنوازی سازهای ایرانی و جهانی، موسیقی نواحی، مسوولیت اجتماعی و نثر و ادبی و .... برگزار شد.

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها