آخرین اخبار :
کد خبر : 4305 پنج شنبه 15 شهريور 1397 سیاست

تشکیل نخستین نشست توجیهی جهت برگزاری سلسله کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی شوراهای استان مازندران

نخستین نشست توجیهی جهت برگزاری سلسله کارگاه‌های آموزشی با هدف توانمندسازی شوراهای استان مازندران در شهرستان کلاردشت که بعنوان پایلوت برای اجرای طرح تحول و توسعه استان مازندران در نظر گرفته شده، راس ساعت ۹ بامداد در دفتر فرماندار کلاردشت برگزار شد.

به گزاش خبر مازندران نخستین نشست توجیهی جهت برگزاری سلسله کارگاه‌های آموزشی با هدف توانمندسازی شوراهای استان مازندران در شهرستان کلاردشت که بعنوان پایلوت برای اجرای طرح تحول و توسعه استان مازندران در نظر گرفته شده، چهارشنبه-۱۴اُم شهریورماه ۱۳۹۷، ساعت ۹بامداد  در دفتر فرماندار کلاردشت برگزار شد.

کامران پولادی - فرماندار کلاردشت در ابتدای این نشست ضمن بیان مساله و ضرورت استفاده از نخبگان کشور در حل مشکلات شهری و روستایی شهرستان کلاردشت گفت: با عنایت به اینکه موضوع نخستین نشست، گردشگری و بومگردی است و اینکه شهرستان کلاردشت به لحاظ پتانسیل‌های طبیعی از ظرفیت‌های بالایی برای جذب گردشگر برخوردار است بنابراین ما باید اتاق فکری شکل دهیم تا از همه ظرفیت‌های فکری و انسانی کلاردشت برای توسعه این شهرستان استفاده کنیم.

پولادی در فرازی از بیانات خود ابراز داشت: خوشبختانه مهندس اسلامی - استاندار مازندران نیز، هم دقت نظر ویژه‌ای روی ایجاد اتاق فکر و استفاده از ظرفیت‌های فکری نخبگان مازندران دارد و هم پشتیبان و خواهان طرح تحول پایلوت‌محوری است‌که توسط دکتر برارپور(با لحاظ کردن شهرستان کلاردشت بعنوان پایلوت برای اجرای آزمایشی طرح) ارایه شده است.

کوروش برارپور - مدیرعامل بنیاد توسعه پایدار ایران که به مدت دو دهه بر روی مسایل ایران درحال پژوهش کتابخانه‌ای و میدانی است و شهرستان کلاردشت را بعنوان جامعه هدف پژوهش‌هایش مد نظر دارد، در ادامه این نشست ابراز داشت: مدل تولید کشاورزی و دامداری و سبک خدمت‌دهی به توریسم در کلاردشت کاملا سنتی است و به همین دلیل درآمد سرانه و زمان ماندگاری گردشگر در این شهرستان برغم پتانسیل‌های فراوان، بسیار پایین است.

برارپور در فرازی از بیانات خود اشاره داشت: من در مطالعه بر روی مدل تولید در کلاردشت و شیوه‌ی جذب توریست در کلاردشت کشورهای نیوزلند، استرالیا، فرانسه، اسپانیا، سوئد، کانادا، ترکیه، دوبی و مالزی را مورد مطالعه تطبیقی قرار داده‌ام. دولتمردان و سیاستگذاران این کشورها در میدان عمل(و نه در حد حرف) از کشاورزان، دامداران، هتلداران و فعالان اقتصادی در بخش گردشگری‌شان بشدت حمایت میکنند. ولی در ایران و مازندران نه تنها سیاستگذاران و قانونگذاران ما در بخش‌های سیاستی و قانونگذاری به حمایت از تولیدکنندگان کشورمان نمی‌پردازند بلکه بسیاری از قوانین و فرایندهای دست و پاگیر اداری ما بر ضد تولید طراحی شده‌اند.

 مدیرعامل بنیاد توسعه پایدار ایران در ادامه پیشنهاد داد: پیش از آعاز کارگاه‌های آموزشی لازم است در نشست‌های اولیه به شرکت‌کنندگان در کارگاه‌ها اجازه‌ی ارایه‌ی دیدگاه‌شان داده شود تا یخ ناشی از گنگی ذهنی و دیگر ابهامات احتمالی در آنها ذوب شود تا به مدل‌های ذهنی مشترک برسیم. حُسن این‌کار آن است‌که مدرسان کارگاه‌ها متوجه خواهند شد که چه دوره‌ای با چه سرفصل‌هایی برای یادگیری آنان مناسب‌تر است.

برارپور همچنین پیشنهاد داد: برای اینکه رابطه‌ی دانشگاه گلدشت بعنوان تنها مجموعه آموزش عالی در شهرستان کلاردشت با دستگاه‌های اجرایی و شوراها به رابطه‌ای روان و موثر تبدیل شود، اتاق فکر دستگاه‌های اجرایی شهرستان کلاردشت در این دانشگاه مستقر شود.

در ابتدای این نشست زکائیان - بخشدار کلاردشت، جواهریان رئیس اداره گردشگری کلاردشت، جعفرصالحی رئیس جهاد کشاورزی کلاردشت و بیگلر مسئول محیط‌زیست کلاردشت به ارایه‌ی دیدگاه‌های خود پرداختند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها