آخرین اخبار :
کد خبر : 46085 چهارشنبه 4 بهمن 1402 سیاست

برگزاری اجلاسیه استانی همایش اندیشه‌های قضایی رهبر انقلاب در دادگستری مازندران

اجلاسیه استانی همایش اندیشه‌های قضایی مقام معظم رهبری به همت معاونت منابع انسانی و فرهنگی دادگستری مازندران، با حضور رئیس کل دادگستری استان و جمعی از اساتید، حقوقدانان، صاحبنظران و مسئولان قضایی در ‌دادگستری کل استان مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرمازندران، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری امروز، ۴ بهمن در این اجلاسیه به برخی بیانات و اندیشه‌های قضایی مقام معظم رهبری درخصوص حفظ حقوق عامه، قانونگرایی، فساد ستیزی، امر به معروف و نهی از منکر و استقلال دستگاه قضایی اشاره کرد و افزود: برگزاری این اجلاسیه، فرصت مغتنمی برای شناسایی، معرفت افزایی و اتخاذ تدابیر و راهکارهای مناسب برای اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری است که باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

رئیس کل دادگستری استان مازندران ادامه داد: اندیشه‌های مقام معظم رهبری باید به صورت درست و هدفمند تبیین و برای رشد بیشتر جامعه و رضایت مندی مردم عملیاتی شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری افزود: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری و امام راحل(ره) قانونگرایی در قوه قضائیه از اهم امور است، پر واضح است که تنها وضع و وجود قانون در اجرای سیاست‌ها کفایت نمی‌کند؛ علاوه بر همکاری به جا و به موقع قوه مقننه، قوه مجریه هم باید با در اختیار گذاشتن بودجه و امکانات مالی به اندازه مکفی و اعطای مجوز برای جذب قاضی و کادر اداری به کمک دستگاه قضایی بیاید؛ بسیاری از مشکلات ناشی از کمبود نیرو و عدم رعایت استاندارهای لازم برای رسیدگی به پرونده‌هاست.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: باید از ظرفیت مردم و گسترش طرق مختلف برای کاستن از اختلافات و دعاوی و بهره‌گیری از ظرفیت مهم مراکز حل اختلاف استفاده شده و برنامه‌ریزی و همفکری لازم برای استفاده از ظرفیت مردمی صورت گیرد.

وی همچنین به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص استقلال قاضی نیز اشاره کرد و گفت: در اصل ۱۵۶ قانون اساسی نیز این مهم آمده است، سخت‌ترین بخش برقراری عدالت، زیربار زر و زور و توقع اغنیا نرفتن و عمل کردن به قانون است، قضاتی که استقلال نداشته باشند قضاوت آنها با سلامت همراه نخواهد بود و باید نسبت به اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری دراین زمینه گفتمان سازی ومعرفت افزایی شود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها