آخرین اخبار :
کد خبر : 46092 شنبه 7 بهمن 1402 فرهنگ

برگزاری ۴ جشنواره ملی هنری فجر در مازندران

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: چهار جشنواره ملی همزمان با گرامیداشت دهه فجر در استان مازندران برگزار می‌شود.

محمد روحی امروز، ۷ بهمن ماه در کمیته ویژه دهه فجر در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، از ایجاد خانه سرود خبر داد و اظهار کرد: همچنین کمیته هنر و هنرمندان ستاد گرامیداشت دهه فجر در استان راه‌اندازی می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر اینکه موضوع هنر از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: معاندان از ابزار هنر برای افتراق بین مردم و حاکمیت استفاده می‌کنند و ما باید از این ظرفیت برای همگرایی و وحدت بین نسل‌های مختلف جامعه بهره‌مند شویم.

روحی برپایی جشنواره‌های تخصصی فرهنگی و هنری را از مهمترین برنامه‌ها دانست و گفت: امسال ۲۲ فیلم در بخش سودای سیمرغ رقابت می‌کنند و فیلم‌ها در سینما سپهر ساری اکران می‌شود.

وی از برگزاری جشنواره ملی موسیقی فجر در آمل خبر داد و افزود: در این جشنواره برای نخستین‌بار، همه گرایش‌های موسیقیایی استان در جشنواره گردهم آمدند، اجرای ارکستر دماوند، موسیقی نواحی مازندران، اجراهای ارکسترال، موسیقی پاپ در این جشنواره اکران می‌شود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: جشنواره هنرهای تجسمی فجر در شهر نور و جشنواره مد و لباس فجر نیز از ۲۳ تا ۳۰ بهمن همزمان با دهه فجر در شهرستان نوشهر برگزار می‌شود.

این مسئول برپایی ایستگاه‌های نقاشی، نمایشگاه عکس راهپیمایی ۲۲ بهمن، سکانس حماسه و پخش آثار انقلاب اسلامی، برپایی بازارچه‌های سنتی در معابر و مراکز شهرستان‌ها را از دیگر برنامه‌های ویژه دهه‌ی فجر امسال عنوان کرد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها