آخرین اخبار :
کد خبر : 46098 دوشنبه 9 بهمن 1402 سیاست

رییس کمیته سیاسی جبهه اصلاحات مازندران: انتخابات را تحریم نمی‌کنیم

دبیر حزب مردم سالاری مازندران و رییس کمیته سیاسی جبهه اصلاحات مازندران با بیان این که، میزان مشارکت مردم در انتخابات تضمین کننده و تداوم بخش ابعاد مختلف امنیت در حوزه های سیاسی، ‌اجتماعی، بین المللی و خارجی است، گفت: انتخابات را برای حفظ امنیت کشور تحریم نمی‌کنیم.

جابر فضلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در برهه زمانی کنونی که بسیاری از حرکات و اتفاقات درون ایران از سوی کشورهای جهان رصد می شود تحریم و یا مشارکت نکردن در انتخابات می تواند در تزلزل پایه های امنیت کشور تاثیر بگذارد.

وی ادامه داد: در همه جوامع و کشورها موضوع مشارکت در انتخابات نشان دهنده مشروعیت یک نظام سیاسی است و بالا بودن میزان مشارکت از نظر امنیت سیاسی، ‌اجتماعی و بین المللی و سیاست خارجی تاثیر زیادی دارد.

دبیر حزب مردم سالاری مازندران توضیح داد:‌ میزان مشارکت مردم در انتخابات انعکاس دهنده تمایل، علاقه و امید یک جامعه به کشور و نظام است.

وی گفت: مشارکت پایین در انتخابات از نظر بین المللی وجه و صورت خوشی ندارد چرا که پایین بودن مشارکت عدم کفایت یک حکومت را بالا خواهد برد.

فضلی افزود:‌ مشارکت بالا در انتخابات پیش رو به نوعی باعث می شود تا کشورهای اطراف حساب خواهند برد.

رییس کمیته سیاسی جبهه اصلاحات مازندران با بیان این که، انتخابات مجلس شورای اسلامی به نوعی انتخابات محلی به شمار می رود که بیشتر قوم و قبیله گرایی است، گفت: به منظور جلب مشارکت انتخاباتی باید به گونه ای عمل کرد و حق انتخاب را باز گذاشت تا مردم بتوانند از بین صداهای مختلف بهترین را انتخاب کنند.

رییس کمیته سیاسی جبهه اصلاحات مازندران: انتخابات را تحریم نمی‌کنیم

به گفته فضلی، توصیه ها برای افزایش مشارکت در انتخابات موضوعاتی که جز انتظارات و توقع مردم است مورد نظر و پیگیری قرار گیرد.

فضلی با اشاره به اینکه جبهه اصلاحات کشور دیدگاه تحریم انتخابات را نداشته است، ‌ اظهارداشت‌: شاید در برهه زمانی به دلیل اعتراض به رد صلاحیت ها لیست نداده باشد اما همواره به اعضا و پیروان احزاب زیرمجموعه توصیه شد تا در انتخابات شرکت کنند.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در ۲ مرحله توسط هیئت اجرایی در استان و هیئت نظارت بر انتخابات کشور، در نهایت تا این لحظه با آمار جدید ارایه شده از سوی شورای نگهبان ۴۴۱ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

مازندران ۹ حوزه انتخابیه شامل "ساری و میاندورود"، "قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار"، "نکا، گلوگاه و بهشهر"، "تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد"، "نور و محمودآباد"، "نوشهر، چالوس و کلاردشت"، "بابل"، "آمل" و "بابلسر و فریدونکنار" دارد که از این ۹ حوزه در مجموع ۱۲ نماینده راهی بهارستان می‌شوند.

طبق برنامه زمان‌بندی ستاد انتخابات کشور، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود. استان مازندران بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود سه میلیون و ۲۸۳ هزار نفر جمعیت دارد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها