آخرین اخبار :
کد خبر : 46115 جمعه 13 بهمن 1402 سیاست
بازدید هیات اقتصادی تجاری قزاقستان از ظرفیت‌های تولیدی آمل؛

حسینی، تاکید کرد: شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی فرهنگی مشترک مازندران با قزاقستان

سید عباس حسینی، مدیدکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در حاشیه این بازدید، گفت: قزاقستانی ها خواهان افزایش آمار گردشگران ایرانی از استان منگستائو شدند. ‎

هیأت تجاری و اقتصادی ۳۵ نفره استان مانگیستائو کشور قزاقستان پس از دیدار با استاندار مازندران شامگاه پنج شنبه از پروژه مدرن تولید گل و گیاه زینتی در آمل بازدید کرد.

 

سید عباس حسینی، مدیدکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در حاشیه بازدید هیات اقتصادی و تجاری کشور قزاقستان از ظرفیت های مازندران اظهار کرد: در سال گذشته یک هزار و ۳۲۰ ایرانی از استان منگستائو قزاقستان بازدید کردند که طبق رایزنی‌های انجام شده طرف مقابل خواستار رسیدن این رقم به ۱۰ هزار گردشگر است.

وی خاطر نشان کرد: توسعه پرواز مستقیم از مازندران به منگستائو قزاقستان از دیگر خواسته های ۲ طرف برای توسعه اقتصادی و گردشگری است که با برنامه ریزی دقیق و اصولی امیدواریم این مهم محقق شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان این که، منگستائو قزاقستان استانی صنعتی است، گفت: بنابراین می توان با شناسایی ظرفیت ها برای صادرات کالاهای مورد نیاز از مازندران به خارج از کشور اقدام کرد.

وی افزود: سرمایه گذاری مشترک در زمینه آبزی پروری، محصولات شیمیایی و صنایع لبنی باجدیت در دستور کار است و با تلاش همگانی برای تحقق آن تلاش خواهیم کرد.

حسینی، تصریح کرد: توجه به گردشگری سلامت و بهره مندی مازندران از ظرفیت گردشگران قزاقستانی و برگزاری اردوی ورزشی ورزشکاران در کشورهای ۲ طرف در نشست با طرف قزاقستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، گفت: معاون استاندار منگستائو قزاقستان به صورت رسمی از استاندار مازندران دعوت کرد تا در نوروز امسال در آیین فاخر نوروز در این کشور حضور یابد.

حسینی تصریح کرد: مازندران در زمینه تولیدات گلخانه ای و گل و گیاه ظرفیت بسیار خوبی دارد که باید برای صادرات این محصولات به کشور قزاقستان گام های مهمی برداشت.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، گفت: همکاری دانشگاه های ۲ استان مازندران ایران و منگستائو قزاقستان و افزایش سرمایه گذاری ها در حوزه دانش بنیان از دیگر خواسته های ۲ طرف بود.

حسینی گفت: تفاهم نامه شهرداری ساری و رییس مصلحت منگستائو قزاقستان منعقد خواهد شد که این تفاهم نامه در حوزه گردشگری تاثیر شایانی خواهد داشت.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها