آخرین اخبار :
کد خبر : 46144 شنبه 21 بهمن 1402 اقتصاد
مدیر کل امور مالیاتی مازندران اعلام کرد

افزایش ۴۲ درصدی وصول مالیات در مازندران طی ۱۰ ماهه امسال

سرپرست معاونت سیاسی، امینتی و اجتماعی استانداری مازندران با بیان این که، تمرکز دشمن بر روی نقاط قوت جمهوری اسلامی است، گفت: ۲۲ بهمن یکی از قوت‌های این نظام مقدس و تجلی همبستگی ۴۵ ساله ملت ایران است. ‎

مدیر کل امور مالیاتی مازندران اعلام کرد: در۱۰ ماهه امسال ۶۷ هزار میلیارد ریال مالیات از مودیان در مازندران اخذ شده است که این میزان وصولی نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته؛ موفقیت در این زمینه ناشی از شناسایی مودیان جدید است.

به گزارش ایسنا، محسن اسلامی ورکی امروز در جمع خبرنگاران که به مناسبت گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شده بود گفت: در اجرای عدالت مالیاتی، مرکز مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی در کشور تشکیل شده و طی دو سال اخیر بالغ بر ۱۰۰ هزار مودی جدید شناسایی شده است.

اسلامی با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد در مازندران مصوب شده است، یادآور شد: از این میزان ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مربوط به درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده استان است.

وی با اشاره به اینکه سیستم مالیاتی به سمت هوشمند شدن در پیش است، افزود: در گذشته مبانی تشخیص مالیاتی چندان روشن نبود و مورد اعتراض مودیان بوده است و اکنون با توجه به داده و اطلاعات فراوان مالیات‌ها به سمت شفافیت و عدالت رفته است.

اسلامی ادامه داد: استقرار نظام مالیاتی با سرعت خوبی در سازمان امور مالیاتی به پیش رفته است و شاهد تغییر ریل از نظام مالیات‌ستانی سنتی به سمت مالیات‌ستانی مبتنی بر داده و اطلاعات هستیم.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران، به شیوه های جدید فرار مالیاتی توسط مودیان اشاره کرد و گفت: در یکی از این نمونه‌های فرار مالیاتی در استان، کلینیک پزشکی شناسایی شد که از دستگاه‌های کارتخوان ثبت شده دامداری استفاده می‌کردند.

وی افزود: استفاده از کارت و شماره حساب غیرمرتبط با شغل اصلی، از جمله فرارهای مالیاتی است که در مازندران صورت می‌گیرد.

اسلامی تصریح کرد: برخی مشاغل از جمله حرفه‌های بخش کشاورزی از معافیت‌های مالیاتی برخوردار هستند و مازندران به عنوان قطب کشاورزی و دامپروری فعالان متعددی در این حوزه دارد.

مدیر کل امور مالیاتی مازندران خاطرنشان کرد: این موضوع باعث شده در بازدیدهای اداره مبارزه با فرارمالیاتی و پولشویی این اداره کل در مازندران، دستگاه‌های کارتخوان دامداری‌ها از کلینیک پزشکی ردگیری شده است. در این زمینه موفق شده‌ایم افرادی که با حساب‌های غیرتجاری فعالیت تجارتی می‌کنند را شناسایی کنیم.

این مسئول همچنین از واریز مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومانی عوارض بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و عشایر استان خبر داد و گفت: این واریزی‌ها مسئولیت سنگینی را به عهده شهرداری ها قرار می دهد که در عمران و آبادانی و فرهنگ سازی مالیاتی نقش مهمی داشته باشند.

اسلامی به برخی از  شایعات و ابهامات در خصوص مالیات طلا پاسخ داد و گفت: هیچ افزایش نرخی در حوزه مالیات‌ستانی از صنف طلا وضع نشده و اخذ مالیات ۲۵ درصدی کذب است.

وی بیان کرد: اصل طلا و جواهر و پلاتین بکار رفته در مصنوعات ساخته شده از فلزات مزبور معاف از مالیات بر ارزش افزوده است و تنها اجرت ساخت و سود فروشنده که سهم کوچکی از مبلغ پرداختی بابت خرید است مشمول ارزش افزوده می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران یادآور شد: هیچ مالیات جدیدی بر خریدار طلا وضع نشده است بلکه اصل طلا هم از مالیات بر ارزش افزوده معاف شده و از نظر سازمان مالیاتی ثبت کد ملی خریدار هنگام خرید طلا الزامی نیست.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها