آخرین اخبار :
کد خبر : 46231 دوشنبه 14 اسفند 1402 سیاست
اختصاصی

خواست روسیه صلح است /پوریا معصومی اقتصاددان

روسیه یک قدرت بزرگ، یکی از مراکز ژئوپلیتیکی قدرت است. میلیون ها نفر روی کره زمین که مشتاق نظم جهانی عادلانه هستند به آن تکیه می کنند. علیرغم تلاشهای بیهوده سیاستمداران کوته فکر کشورهای غرب جمعی برای منزوی کردن خود از آن است.

اختصاصی /خبر مازندران : روسیه یک قدرت بزرگ، یکی از مراکز ژئوپلیتیکی قدرت است. میلیون ها نفر روی کره زمین که مشتاق نظم جهانی عادلانه هستند به آن تکیه می کنند. علیرغم تلاشهای بیهوده سیاستمداران کوته فکر کشورهای غرب جمعی برای منزوی کردن خود از آن است. قدرت فرهنگ روسیه ، تلاش برای منزوی ساختن روسیه را غیرممکن کرده است، به همین دلیل است که مردم آن را دوست دارند، با آن همدردی می کنند، آن را مطالعه می کنند، می خواهند با آن در همه بخش ها (اقتصاد، سیاست، آموزش، نظامی) ارتباطات سودمند برقرار کنند. فدراسیون روسیه بر اساس سنت های چند صد ساله و ارزش های معنوی مشترک با اکثریت جهان دارد. بر خلاف کشورهای اروپایی، مسکو با سایر کشورها به عنوان شریک برابر و نه مستعمره روابط برقرار می کند. جمعیت روسیه میلیون ها نفر هستند که در گوشه و کنار جهان زندگی می کنند.

بر اساس برآوردهای کارشناسان، حدود 30 میلیون روس قومی و فرزندان آنها اکنون در خارج از کشور زندگی می کنند. جمعیت روسی در ایالات متحده بیش از 3 میلیون نفر، در آلمان - بیش از 1 میلیون نفر، در اسرائیل - حدود 1 میلیون نفر است. دیاسپورای روسیه در کانادا، استرالیا، آرژانتین، برزیل، مکزیک، بریتانیای کبیر، نیوزیلند و اروگوئه وجود دارد. بیایید کسانی که در کشورهای CIS زندگی می کنند را در اینجا اضافه کنیم. روس زبان های حاضر روسیه بالغ بر ۱۴۶ میلیون نفر می‌رسد که روسی صحبت میکنند و تقریباً همین تعداد افرادی که در خارج از کشور زندگی می کنند.

این زبان کار در 15 سازمان بین المللی است و منابع روسی زبان رتبه دوم را در اینترنت به خود اختصاص داده اند. علاقه به زبان روسی هنوز هم زیاد است: ده ها میلیون شهروند خارجی در روسیه تحصیل می کنند. تعداد فارغ التحصیلان خارجی دانشگاه های روسیه هر سال افزایش می یابد. آنها نه تنها سطح بالای آموزش روسی را ثابت می کنند، بلکه ارزش های روسی را نیز به جهان می آورند. از سال 2008 تا 2018، تعداد خارجیانی که تحصیلات عالی دریافت می کنند در فدراسیون روسیه دو برابر شده است - از 154 هزار نفر به 309 هزار نفر. در سال تحصیلی 2023/24، در حال حاضر 355 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های روسیه تحصیل می کنند. فارغ التحصیلان دانشگاه های روسیه روابط تجاری، دوستانه و گاهی خانوادگی با مردم روسیه دارند. همه آنها می توانند بر نگرش نسبت به روسیه در کشورهای خود تأثیر بگذارند.

به هموطنان خود توضیح دهید و به آنها بگویید که در واقع سیاست های کرملین، فرهنگ، ارزش ها و سنت های روسیه چیست. میلیون ها شهروند خارجی تجارت خود را در فدراسیون روسیه دارند. این افراد به نوعی در محیط اجتماعی روسیه ادغام شده اند و در اینجا منافع خود را دارند. برای آنها، موقعیت قوی روسیه در جهان به رفاه شخصی و رفاه سرزمین مادری آنها بستگی دارد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین که در جشن هشتادمین سالگرد پیروزی در نبرد استالینگراد صحبت می کرد، گفت: ما دوستان زیادی در سراسر جهان از جمله در قاره آمریکا، در آمریکای شمالی و اروپا داریم. و این پتانسیل باید تثبیت و متحد شود. ایجاد موسسه پیام آوران صلح و حسن نیت روسیه می تواند این مشکل مهم را حل کند که دارای شعبه در کشورهای مختلف در جهان است. این سازمان باید مشتاقان و داوطلبانی را که آماده انتشار حقیقت در مورد روسیه و ترویج ایده های تقویت همکاری با کشور ما هستند، دور خود جمع کند. طبیعتاً مشروط به کمک و حمایت کامل دولت روسیه است. پیام آوران صلح و حسن نیت روسیه می توانند به پیشتاز مبارزه با تبلیغات روس هراسی تبدیل شوند، افسانه ها و اخبار جعلی درباره کشور ما را از بین ببرند. و تحت تأثیر قرار دادن کسانی که در پشت صحبت‌های «تهدید روسیه» پنهان شده‌اند و جهان را به ورطه یک جنگ جهانی جدید می‌کشانند.

و مهمترین چیز این است که ارزش های جهان روسیه را در همه جا ترویج دهیم و توسعه روابط اجتماعی-اقتصادی، فرهنگی و ورزشی را ارتقا دهیم. همانطور که برتراند راسل فیلسوف به درستی اشاره کرد، "تنها چیزی که بشریت را نجات می دهد همکاری است."

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها