آخرین اخبار :
کد خبر : 46297 شنبه 4 فروردين 1403 سیاست
اخبار انتظامی مازندران

آزادسازی اراضی کشاورزی میلیاردی در ساری

فرمانده انتظامی استان از تغییر کاربری ۳۵۰۰ متر مربع از زمین‌های زراعی در یکی از مناطق شهرستان ساری به ارزش ۳۱ میلیارد ریال خبرداد.

به گزارش خبرمازندران به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسن مفخمی شهرستانی با بیان این خبر اظهار کرد: در پی تغییر کاربری غیرقانونی و تصرف ۳۵۰۰ متر از اراضی کشاورزی و زراعی در یکی از مناطق شهرستان ساری،  موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با هماهنگی قضائی و با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان ساری، تمام دیوار کشی‌ها و بناهای ایجاد شده در زمین مذکور تخریب شد و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت .

سردار مفخمی خاطرنشان کرد: مالک زمین مذکور که پس از تفکیک غیر قانونی این زمین اقدام به دیوارکشی و ساخت و سازهای غیر مجاز در آن کرده بود، پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران ارزش زمین‌های رهاسازی شده در این عملیات را بالغ بر ۳۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: مبارزه جدی پلیس با جرایم اقتصادی مطالبه مردمی است و شهروندان در ایام تعطیلات نوروز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه زمین خواری، تصرف اراضی ملی و یا کشاورزی موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف کلاهبرداری هزار میلیاردی از ۶۰۰ مالباخته در مازندران 

فرمانده انتظامی استان از دستگیری ۷ کلاهبردار شرکت‌های هرمی با یک هزار میلیارد ریال کلاهبرداری خبر داد.

این مسئول بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان با تشکیل شرکت‌های هرمی  و وعده سودهای نجومی از معاملات ارز دیجیتال و بازاریابی چند سطحی، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی خود قرار دادند.

مفخمی شهرستانی از شناسایی دو برادر و خواهر کلاهبردار به عنوان لیدر شرکت هرمی و دستگیری آنها با هماهنگی قضائی خبر داد و افزود: متهمان پس از دستگیری در بازجویی‌های فنی پلیس به بزه انتسابی با همدستی ۵ نفر دیگر اقرار کردند.

وی تصریح کرد: ماموران پس از شناسایی همدستان این افراد که از لیدرهای شرکت هرمی بودند، هر ۵ متهم را با هماهنگی قضائی در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران شعاع ارتکاب جرم افراد دستگیر شده را سراسر کشور اعلام کرد و گفت: این افراد از  ۶۰۰ نفر در سراسر کشور در فضای مجازی با شیوه تطمیع و فریب کلاهبرداری کردند که تاکنون در این زمینه ۱۷۴ فقره پرونده برای رسیدگی به جرایم آنها به ارزش هزار میلیارد ریال تشکیل شده است.

فرمانده انتظامی مازندران خاطرنشان کرد: جوانان جویای کار و افرادی که به فکر کسب و کار و درآمد در فضای مجازی هستند، مراقب افرادسودجو که از طریق تطمیع و بهانه سودهای هنگفت در پی کلاهبرداری هستند، باشند و در صورت آگاهی از وجود چنین افرادی موضوع را در کمترین فرصت به پلیس ۱۱۰ و یا پلیس فتا و آگاهی اطلاع دهند.

بازداشت اراذل و اوباش تبر به دست در  شهرستان نور

فرمانده انتظامی شهرستان نور از بازداشت عامل اخلال در نظم و امنیت عمومی در عملیات ضربتی و مقتدرانه پلیس خبر داد. 

سرهنگ احمد امینی با اعلام این خبر، بیان کرد: در پی کسب خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر ایجاد ترافیک و برهم خوردن نظم و امنیت در یکی از مناطق شهری ف موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی با دریافت این خبر، سریعاً به محل حادثه عزیمت کردند و در بررسی‌های اولیه دریافتند، یکی از اراذل و اوباش تبر به دست با انسداد یکی از خیابان‌ها و ایجاد نزاع و درگیری با افراد اقدام به اخلال در نظم وامنیت عمومی کرده است .

فرمانده انتظامی شهرستان نور با اشاره به برخورد مقتدرانه پلیس با این اراذل و اوباش نو ظهور از بازداشت و دستگیری متهم و کشف ابزار آلات شرارت خبر داد و افزود: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد. 

کشف ۱۵۶۰ لیتر بنزین قاچاق در چالوس

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس ازکشف۱۵۶۰ لیتر بنزین قاچاق و دستگیری ۳ قاچاقچی سوخت خبر داد. 

سرهنگ محسن سلیمانی نیز گفت: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی از کشف یک خودروی نیسان در حال جابجایی مقادیر زیادی بنزین  توسط افرادی سودجو در این شهرستان باخبر شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی‌های قضائی، خودروی نیسان را توقیف و در بررسی‌های دقیق از داخل آن ۱۵۶۰ لیتر سوخت بنزین قاچاق را کشف کردند.

وی از دستگیری ۳ قاچاقچی سوخت در این عملیات خبر داد و اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

کشف۳ تن برنج تقلبی قبل از عرضه به بازار بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل ازدستگیری یک قاچاقچی و کشف ۳ تن برنج تقلبی قبل از عرضه به بازار، خبر داد. 

سرهنگ علی داداش تبار در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان بابل در پی دریافت خبری مبنی بر دپوی مقادیر زیادی برنج تقلبی توسط یکی از افراد سودجو، بررسی موضوع را در کمترین فرصت ممکن آغاز کردند.

وی از شناسایی یک انبار دپوی برنج در یکی از مناطف شهر بابل خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ ماموران پس از شناسایی هماهنگی قضائی، به همراه بازرسان جهادکشاورزی، در بازرسی از انبار مورد نظر، ۳ تن از برنج خارجی را کشف کردند.

سرهنگ  داداش تبار در ادامه بیان کرد: ماموران در این اقدام یکی از قاچاقچیان برنج‌های خارجی که قصد مخلوط کردن آن با برنج‌های گران قیمت داخلی جهت فروش به قیمتی بالاتر به شهروندان را داشت، دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی کردند.

سرهنگ دادش تبار در پایان با تأکید بر عزم قاطع پلیس در مبارزه با پدیده شوم احتکار، ارتشاء و قاچاق کالاهای اساسی و ارزاق عمومی مورد نیاز مردم، افزود: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشابه، موضوع را بدون هرگونه چشم پوشی ای در کمترین فرصت ممکن به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۷ کیلو تریاک در نوشهر 

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از کشف ۷ کیلو موادمخدر از نوع تریاک و دستگیری یک سوداگر مرگ خبر داد. 

سرهنگ علی اکبر درویشی با اعلام این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در راستای برخورد با قاچاقچیان حرفه‌ای با انجام اقدامات پلیسی، سرنخ‌هایی از انتقال یک محموله ۷کیلویی تریاک به شهرستان نوشهر را دست آوردند.

وی با اشاره به شناسایی یک خودروی نیسان آریسان حامل مواد مخدر تریاک در حرکت، افزود: ماموران باهماهنگی‌های قضایی خودروی نیسان آریسان را در اقدامی غافلگیرانه در یکی از محور مواصلاتی نوشهر توقیف و در بازرسی از آن ۷ کیلوگرم تریاک را به صورت ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف کردند.

سرهنگ درویشی  تصریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در این اقدام یک قاچاقچی را دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از عموم مردم خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات خود در خصوص نیازمندی‌های انتظامی و امنیتی را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع داده تا پلیس را در اجرای هرچه بهتر برقراری نظم و امنیت یاری رسانند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها