آخرین اخبار :
کد خبر : 46309 سه شنبه 7 فروردين 1403 محیط زیست و منابع طبیعی
مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران خبرداد

پر شدن ۹۸ درصد آب‌بندان‌های مازندران

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران از پرشدن ۹۸ درصد آب‌بندان‌های مازندران خبرداد.

حیدر داوودیان ضمن اشاره به اینکه در مرکز استان سد شهید رجایی را داریم که ۱۶۴ میلیون مترمکعب حجم دارد، اظهار کرد: توصیه ما به کشاورزان این است که به هیچ‌وجه بذر پرمحصول کشت نکنند و احتمال اینکه این محصول در ادامه فصل زراعی با توجه به محدودیت منابع آبی، خشک شود بسیار است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۶۰ میلیون مترمکعب سد شهیدرجایی ساری معادل یک سوم حجم کلی آن دارای آب است، افزود: لذا طبیعی است که یکسری از اراضی کشاورزی که در این شبکه قرار دارند آب مورد نیاز آنها تامین نشود.

داوودیان تصریح کرد: اتفاقی که امسال افتاد، به دلیل بارندگی‌های خوبی که داشتیم آب‌بندان‌های ما تقریباً آبگیری شده است.

این مسئول اظهار کرد: در واقع ۹۸ درصد از آب‌بندان‌های مرکز مازندران پر آب شده است و دو درصد باقیمانده بنا به دلایلی نظیر اینکه دیر اقدام به آبگیری کردند موفق به آبگیری کامل نشده‌اند و در مجموع وضعیت آب‌بندان‌های ما مطلوب است.

او بیان کرد: آبگیری کامل ۹۰ درصد از آب‌بندان‌های استان محقق شده است در جایی که آب‌بندان‌ ذخیره آب داشته باشد و چاه هم داشته باشند، آب سد به عنوان کمکی به کشاورزان داده می‌شود و بالاخره از فصل زراعی عبور خواهیم کرد.

داوودیان به کشاورزان شهرستان ساری اعلام کرد: آن دسته از اراضی که در حوزه تجن در آخر شبکه قرار دارند و دسترسی به آب‌بندان و چاه آب شیرین ندارد، امکان زراعت وجود ندارد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: اسامی روستاهایی که در آخر شبکه قرار دارند مشخص کردیم و در حال بروزرسانی است و به‌زودی هم اطلاع‌رسانی گسترده انجام می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه وضعیت آبی امسال ما در مازندران به نسبت سال گذشته بهتر است اما در مجموع، قابل اعتناء  نیست

 

ایسنا 

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها