آخرین اخبار :
کد خبر : 47466 دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 اجتماعی

زمان اعزام زائران مازندرانی به حج تمتع اعلام شد

مدیر کل حج و زیارت استان مازندران زمان اعزام زائران این استان به حج تمتع را هفته اول خردادماه اعلام کرد.

عباس اسمعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزارس ایرنا افزود: زائران مازندرانی از ۶ تا ۱۲ خرداد با ۱۸ سورتی پرواز از فرودگاه شهدای ساری عازم سرزمین وحی خواهند شد.

وی ادامه داد : زائران مازندرانی حج تمتع امسال در قالب ۳۲ کاروان اعزام می شوند.

مدیر کل حج و زیارت مازندران اظهار داشت : به تعداد چهار هزار و ۲۴۰ زائر برای به جای آوردن مناسک حج تمتع از مازندران به زیارت خانه خدا مشرف می شوند.

وی گفت : تمامی این تعداد زائر اقدامات لازم برای ثبت نام و شرکت در کلاس های آموزشی را انجام داده اند و تا اواسط اردیبهشت ماه مابقی دوره های آموزشی مناسک حج را سپری کردند.

اسمعیلی با اشاره به اینکه وضعیت سنی زائران حج تمتمع امسال مناسب است، ‌اظهار داشت: میانگین سنی زائران مازندرانی حدود ۵۵ سال است که از نظر توان جسمی برای انجام مناسک حج وضعیت مناسبی محسوب می شود.

زمان اعزام زائران مازندرانی به حج تمتع اعلام شد

اسمعیلی به زائران حج تمتع توصیه کرد با توجه به چشم انتظاری ۱۵ ساله و صرف زمان زیاد و هزینه برای مشرف شدن به حج تمتع با مطالعه و شناخت کامل مناسک حج در این سفر معنوی شرکت کنند و به توصیه روحانیون همراه کاروان ها توجه کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر در قالب ۶۱۴ کاروان از اواخر اردیبهشت از ۲۱ ایستگاه پروازی سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها