آخرین اخبار :
کد خبر : 47468 دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 اجتماعی

آموزش و پرورش کجور برای قدردانی از زحمات همکاران فرهنگی خود سنگ تمام گذاشت

احمدی لاشکی: ظرفیت‌های بخش کجور استثنایی و معلمان آن جهادی و ایثارگر هستند/ همه وظیفه داریم در جهت پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت کشور کمک کنیم.

به گزارش خبرمازندران به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش منطقه کجور به مناسبت بزرگداشت مقام و منزلت معلم ، آیین تجلیل از پیشکسوتان ، بازنشستگان و شاغلان فرهنگی حوزه اداره آموزش و پرورش بخش کهن کجور با حضور مقامات کشوری و استانی در تالار بزرگ روستای خوشل برگزار شد. 

معاون پارلمانی و امور حقوقی وزارت آموزش و پرورش طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و امنیت، گفت: 

 بررسی ها نشان می دهد بخش کجور با تقدیم شهیدان والامقام حاج مهدی نعیمایی عالیدره ، مصطفی شیخ الاسلامی کندلوسی ، علی جمشیدی انگاس ، سعید خواجه صالحانی و حجت الاسلام محمدمهدی مالامیری کجوری به تنهایی بالاترین آمار شهدای مدافع حرم و اولین شهید روحانی مدافع حرم کشور را  تقدیم کرده است.
 دکتر قاسم احمدی لاشکی با تقدیم درود به ارواح مطهر شهدا از جمله شهید مطهری تصریح کرد؛ نگاه آموزش و پرورش باید تحولی باشد و به قول شهید آوینی اگر قرار است تحولی اتفاق افتد باید نگاه به آینده داشته باشیم.

 وی با عنوان که مطهری تحولی فکر می‌کرد تصریح کرد: معلم باید به دانش آموز به گونه‌ای آموزش دهد که این دانش آموز سال‌های آینده را هم ببیند.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: 

اگر امروز دانشگاه‌های آمریکا اروپا و جاهای دیگر برای غزه و فلسطین بیدار شده‌اند الهام گرفته از اندیشه انقلاب اسلامی است.
وی با اظهار اینکه نگاه رجایی و باهنر نیز تحولی بوده است گفت: کجور قدمت ۷۰۰۰ ساله دارد و انسان‌های بزرگی به تاریخ تقدیم کرده است.
معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه انسان‌های شایسته‌ای در بخش کجور تربیت شده است، گفت: در آزمون رشته تجربی پایه دوازدهم بخش کجور با معلمان چند پایه و غیر تخصصی سال قبل رتبه اول استان مازندران را کسب کرده بود.

وی بابیان اینکه ظرفیت‌های بخش کجور استثنایی و معلمان آن جهادی و ایثارگر هستند، گفت: همه وظیفه داریم در جهت پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت کشور کمک کنیم.

 احمدی لاشکی گفت: آنچه که برای ما رقم زده‌اند اجرای سند تحول بنیادی است از این رو نظام رتبه‌بندی معلمان کار بزرگی بود که شروع شده است.

 معاون پارلمانی و حقوقی آ . پ  با بیان که یک میلیون معلم در طی سه ماه رتبه‌بندی شده است، گفت: معلم باید به تناسب درجات آموزشیار معلم تا استاد معلم ارزیابی شود.

وی با اظهار اینکه بیش از ۵۷۰ هزار معلم به رتبه‌بندی اعتراض کردند، گفت: این احکام در حال بررسی است.

 کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز تربیت نوجوان و جوان وانسان متعالی را مأموریت اصلی آموزش و پرورش دانست و از جذب ۲ هزار و ۴۰۰ معلم تازه نفس در سال تحصیلی جدید خبرداد.

 وی افزود: این تعداد معلم در قالب فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، آزمون استخدامی و همچنین به کار گیری همکاران بازنشسته فرهنگی و به کارگیری معلمان موظف جذب آموزش و پرورش مازندران می شوند.
 نقی پور مدیر اداره آ . پ کجور نیز در سخنانی ضمن گرامیداشت ۱۲ اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد مطهری و نام گذاری این روز بنام معلم ، از برنامه ها و اقدامات عملکردی خود و پیگیری مشکلات معیشتی و صنفی فرهنگیان گفتند. 
 از نکات پررنگ و حاشیه ای مراسم بزرگداشت فرهنگیان دیار تاریخی کجور می توان به تجلیل پدران شهدای گرانقدر مدافعان حرم و امنیت بخش ، اجرای موسیقی و آواز فولکلور مازندرانی ،  اجرای گروهی و مشترک سرود زیبا در وصف معلمان توسط دانش آموزان منتخب مدارس پسرانه و دخترانه ، پخش کلیپ عملکرد ، قدردانی از شماری از پیشکسوتان ، بازنشستگان و شاغلان نمونه فرهنگی و کارکنان برتر حوزه اداری و ستادی آ. پ این منطقه اشاره کرد.

لازم به ذکر است با تدبیر عبدالله نقی پور مدیر پرتلاش و محبوب آموزش و پرورش این خطه از مدیران بومی ادارات آپ کجور و شهر بندری نوشهر  طی سالهای پس از انقلاب اسلامی نیز جهت شرکت در این مراسم دعوت به عمل آمد و جلوه خاصی به این مراسم داده بود.

 بخشدار ، رئیس حوزه قضایی و دادگاه عمومی ، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و سایر روسای ادارات ، ارگانها ، شهرداران پول و کجور ،  رییس کلانتری ۱۳ شهرپول ، فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج ،  رئیس شورای بخش ، اعضای شوراهای روستاها ، دهیاران نیز در این آیین شرکت داشتند.

لازم به توضیح است از شماری از اصحاب رسانه به پاس زحمات شان به دلیل همکاری صمیمانه و تعامل در پوشش ، انعکاس و انتشار اخبار حوزه های مختلف آموزش و پرورش و مدارس کجور در خبرگزاری ها ، مطبوعات کشوری ، استانی و محلی و نیز کانال های معتبر و رسمی خبری تلگرامی در طول سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ قدردانی شد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها