آخرین اخبار :
کد خبر : 47469 سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 فرهنگ

برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی بازی‌ها و آیین‌های بومی محلی در مازندران

نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی بازی‌ها و آیین‌های بومی محلی در مازندران برگزار می‌شود.

مهدی بهمنی رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آمل گفت: نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی، بازی‌ها و آیین‌های بومی محلی در شهرستان آمل استان مازندران، برگزار شد.

او افزود: این جشنواره به همت دانشگاه شمال و با همکاری کمیسیون ملی یونسکو ایران، اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرستان آمل برگزار می‌شود.

بهمنی گفت: در این جشنواره بازی‌های هفت سنگ، داژبال (وسطس)، اغوزکا (گردوبازی)، طناب‌کشی، چوب‌کشی و چلیک ماری‌کا به اجرا گذاشته می‌شود.

او با بیان اینکه بازی‌های محلی می‌تواند معرف فرهنگ یک منطقه باشد و ابزاری برای جذب گردشگر محسوب می‌شود، افزود: ایام تعطیلات و پیک سفر به ویژه نوروز و تابستان فرصت‌هایی هستند که می‌شود با انجام بازی‌های بومی و محلی علاوه بر جذب گردشگر بازی‌هایی که درگذر زمان به فراموشی سپرده شده‌اند را دوباره زنده کرد.

بهمنی گفت: بازی‌های بومی و محلی جزء عناصر فرهنگی به شمار می‌آیند و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آمل با بیان اینکه نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی بازی‌ها و آیین‌های بومی محلی۲۶ اردیبهشت ماه امسال در محل دانشگاه شمال شهرستان آمل برگزار می‌شود، افزود: علاقمندان برای ثبت‌نام و شرکت در جشنواره می‌توانند با شماره‌های۰۱۱۴۴۲۰۳۷۵۳ و ۰۹۱۱۲۱۲۴۶۹۶ تماس بگیرند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها