آخرین اخبار :
کد خبر : 46261 چهارشنبه 23 اسفند 1402 سیاست
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران؛ تاکید کرد:

نظارت مستمر شوراهای اسلامی بر عملکرد مدیران مرتبط

احمد توکلی، سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران، گفت: شوراهای اسلامی نظارت مستمر بر عملکرد مدیران مرتبط داشته باشند. ‎

احمد توکلی در هجدمین اجلاسیه شورای اسلامی استان مازندران که به میزبانی قائم‌شهر برگزار شد، با بیان اینکه شوراهای اسلامی مظهر مردم سالاری دینی در کشور هستند، اظهار کرد: در انتخابات ۱۱ اسفند حضور فعال شوراهای شهر و روستا برای برگزاری انتخابات و همچنین ترغیب مردم جهت حضور حداکثری پای صندوق‌های آرا ستودنی بود که مبَیّن نفوذ بالای شوراها در جامعه است‌.

وی با اشاره به اینکه ارتباط کاری بین مدیران استانی حوزه عمرانی مازندران با شوراهای اسلامی نزدیکتر می شود، افزود: شوراهای اسلامی با برخورداری از جایگاه نظارتی، بر عملکرد مجموعه مدیران مرتبط نظارت بیشتری داشته باشند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران، نظارت شوراهای اسلامی را در همه امور لازم دانست و یادآورشد: البته ارتباط و تعامل خوبی بین شوراها و مجموعه مدیران استانی و شهرستانی حاکم است که شوراها علاوه بر نظارت بر روند کار مدیران، با طرح و ایده‌هایی که دارند، کمک حال دستگاه‌ها برای پیشبرد اهداف دولت هستند.

توکلی با بیان اینکه رعایت قوانین فی مابین شوراها و دستگاه ها باید حاکم باشد و حقوق مردم توسط شوراها از مدیران مطالبه شود، تصریح کرد: شوراها مطالبه گر باشند و البته مردم نیز از منتخبین خود انتظار مطالبه گری و توجه به رفع مشکلات را دارند.

وی اعتبارات دولتی را برای اجرای طرح‌های عمرانی محدود دانست که اعتبارات جذب شده در اجرای طرح های عمرانی باید مدیریت بشود، خاطرنشان کرد: نمونه؛ مازندران ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه و ۸ هزار و ۶۰۰ کیلومتر رودخانه دارد که برای ساماندهی و نگهداری همین دو بخش به اعتبار کلانی نیاز است و در مدت کوتاه تحقق آن امکانپذیر نیست.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران از شوراهای اسلامی خواست تا مردم را به مسائل، اقدامات، میزان اعتبارات و خدمات آگاه کنند.

رئیس شورای اسلامی استان مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه شوراهای اسلامی بازوی دولت هستند، اظهار کرد: اهداف شوراهای اسلامی صرفا نظارت نیست و ورود به موضوعات مختلف را در دستور کار داریم تا باری از دوش دولت برداشته بشود.

حمید سام دلیری با اشاره به اینکه حضور شوراها در بین مردم می‌توان آنها را پیشانی مدیران دانست، افزود: در تمامی موضوعات جاری جامعه شوراهای اسلامی برای پیشبرد اهداف نظام پای کار بودند و تداوم این روند ادامه خواهد داشت.

وی شورای اسلامی مازندران را نیازمند ساختمان در استان دانست و یادآورشد: این موضوع به دفعات در نشست با مدیران بحث شد اما تاکنون محقق نگردید و با پیگیری انجام شده در دوره جدید مدیریت معاونت عمرانی استانداری، مقدمات کار در حال اجرا است.

رئیس شورای اسلامی مازندران از همه شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان خواست تا در اجرای کارهای شهری و روستایی کمک کار شهرداران و دهیاران باشند، گفت: در این دوره شاهد وفاق و همدلی بین شوراها و شهرداران و دهیاران هستیم که ادامه این روند موجب توسعه استان خواهد شد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها