آخرین اخبار :
کد خبر : 1012 یکشنبه 30 ارديبهشت 1397 اقتصاد
روابط عمومی دانشگاه مازندران

هشتمین همایش ملی دانشجویی و دومین همایش ملی اقتصاد ایران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، در سال" حمایت از کالای ایرانی"، هشتمین همایش ملی دانشجویی و دومین همایش ملی اقتصاد ایران برگزار گردید.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، در سال" حمایت از کالای ایرانی"، هشتمین همایش ملی دانشجویی و دومین همایش ملی اقتصاد ایران برگزار گردید.

    براساس این گزارش، دکتر امیرمنصور طهرانچیان، دبیر اجرایی این همایش ها با اعلام این خبر افزود:  اقتصاد ایران در خلال نیم قرن اخیر نوسانات عمده‌ای در نرخ رشد اقتصادی، نرخ تورم و بیکاری و کسری بودجه را تجربه نموده است. از این رو،  بهبود عملکرد  متغیرهای  فوق از جمله مهم‌ترین اهداف سیاست گذاران و برنامه ریزان اقتصادی محسوب می‌شوند.

       عضو هیات علمی دانشگاه مازندران با بیان این مطلب که تدوین و اجرای چهار برنامه توسعه، گواهی بر این مدعاست، ادامه داد: اجرای برنامه پنجم توسعه اقتصادی- اجتماعی در شرایطی آغاز گردید که اقتصاد ایران علاوه بر پاره‌ای از مشکلات پیشین، با وضع محدودیت‌های تجاری نامتعارف و مغایر اصول تجارت آزاد روبرو گردید.

       دکتر طهرانچیان خاطرنشان کرد: از این رو، توجه به  مسایل اقتصادی ایران، به ویژه در چند سال  اخیر همواره از موضوعات موردتوجه مسوولان نظام  مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است. نام گذاری  سال ها  با  عنوان "اصلاح الگوی مصرف"، "جهاد اقتصادی"،" تولید ملی و حمایت از کار و  سرمایه ایرانی"، "حماسه سیاسی-اقتصادی"، "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی"، "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" و حمایت از کالای ایرانی "، بیانگر دقت نظر و توجه عمیق  مقام  معظم  رهبری به چالش های فراروی اقتصاد ایران است.

       وی افزود: گروه اقتصاد دانشگاه مازندران مفتخر است که در سال جاری و پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری، هشتمین همایش ملی- دانشجویی و دومین همایش ملی اقتصاد ایران را در سال " حمایت از کالای ایرانی" برگزار نموده است. در همین راستا و در خرداد 96، برگزاری دو همایش با عنوان هشتمین همایش ملی- دانشجویی و دومین همایش ملی اقتصاد ایران با هدف تبادل و به اشتراک گذاشتن آخرین یافته های علمی - پژوهشی ، نگرش و ارایه تحلیل های  علمی در خصوص فرصت ها  و  چالش های فراروی اقتصاد ایران و اقتصاد دانش بنیان مورد تصویب اعضای هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه مازندران رسید.

       دکتر طهرانچیان ادامه داد: پس از تعیین محورهای همایش، تعیین اعضای کمیته علمی و اجرایی و مصوب شدن برگزاری این دو همایش در دانشگاه مازندران، در شهریور1396 طراحی و تهیه سایت  همایش و تبلیغات و اطلاع رسانی آغاز گردید. پس از اطلاع رسانی گسترده، 104 مقاله دریافت و توسط کمیته داوران مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت. از مجموع مقالات و بر اساس نمرات کسب شده، در" هشتمین همایش  ملی دانشجویی اقتصاد ایران"، 12 مقاله برای سخنرانی (ارایه شفاهی) و13 مقاله برای ارایه پوستری انتخاب و ارایه شدند. همچنین164 مقاله در دومین همایش ملی اقتصاد ایران دریافت شد که از این تعداد، 15 مقاله برای سخنرانی (ارایه شفاهی)  و 29 مقاله برای ارایه پوستری در "دومین همایش ملی اقتصاد ایران" انتخاب و ارایه گردید.

       دبیر اجرایی این دو همایش در پایان اظهار امیدواری کرد که تلاش های انجام شده توسط استادان گروه اقتصاد دانشگاه مازندران و اعضای کمیته اجرایی، مورد پذیرش پروردگار مهربان و پژوهشگران ارجمند واقع شود.

      وی همچنین گفت: در این خصوص،"دبیر خانه دایمی همایش اقتصاد ایران" دانشگاه  مازندران مستقر  در طبقه دوم ساختمان استادان دانشکده علوم اقتصادی و اداری پردیس دانشگاه مازندران، آماده  دریافت انتقادات و  پیشنهادات ارزنده صاحب نظران است.  

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها